زخم بستر (bed sore)

.....................



زخم بستر (bed sore)

زَخم بَستر به آسیب بافت بدن(شامل پوست٬ درم٬ اپیدرم و ماهیچه) در اثر ایجاد فشار درازمدت بر یک یا چند نقطه از بدن گفته می‌شود. خوابیدن طولانی‌مدت در یک وضعیت ثابت، سائیدگی در صندلی یا بستر، و یا کشیدگی با ملحفه می‌تواند به بخشی از پوست یا بافت بدن آسیب بزند.


بیماران بستری‌شده یا در حال کما، افراد فلج‌شده یا متحرک با صندلی چرخ‌دار از افراد در معرض خطر ابتلا به زخم بستر هستند.

زخم بستر اغلب در بخش‌های استخوانی بدن ایجاد می‌شود زیرا در این قسمت‌ها فشار بیشتری بر پوست وارد می‌شود و چربی کمتری برای محافظت از این ناحیه وجود دارد.


درمان:

درمان این زخم‌ها به مراقبت زیادی نیاز دارد که چندین بخش مهم دارد در درمان این بیماران تغذیه و جلوگیری از عفونت (شستشوی زخم باسرم )و تغییر پوزیشن بیمار به صورت مداوم اهمیت زیادی دارد امروزه از روش های نوینی برای درمان این زخمها استفاده میشود که تاثیر بسزایی در پیشرفت بهبودی آنها دارد که به پانسمان های تخصصی معروف هستند در این روش ها از پانسمان های پیش ساخته‌ای استفاده می شود که دارای نقره یا کربن (برای جلوگیری از عفونت و بوی نامطبوع زخم) ویا مواد معدنی (که در رشد سلولی تاثیر دارند) میباشند



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: برچسب‌ها: زخم بستر (bed sore),

نوشته شده توسط محمدرضاعمرزهی(09195930685) در جمعه 11 ارديبهشت 1394 و ساعت 20:44




.:: Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by behyari-highschool ::.
.:: Design By :
wWw.loxblog.Com ::.




دانش آموزان دبیرستان بهیاری رازی ایرانشهر
wwww.rezasarhad7667@gmail.com




محمدرضاعمرزهی(09195930685)




ردیاب ارزان ماشین
جلو پنجره جک جی 5

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان انجمن بهیاران دبیرستان بهیاری رازی ایرانشهر و آدرس higschoolbehyari.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا












زخم بستر (bed sore) , هورمون‌های زنانه، سدی در برابر بیماری‌های قلبی , شکستن قولنج عامل تخریب مفاصل است , هماتوم مغزی یا تجمع خون بین مغز و جمجمه چگونه بوجود میاید , کم‌خونی آپلاستیک چیست؟ , نکروز!!!! , توصيه متخصصان تغذيه به بيماران دچار افزايش قند خون , روندافزایشی ابتلای زنان به ایدز از طریق روابط جنسی , نیمی از مبتلایان به سرطان دهانه رحم کمتر از 50 سال دارند , آنژیو پلاستی کروناری چیست ؟ , مقاومت آنتي بيوتيكي , چرا لباس جراحان سبز و لباس پرستاران سبز و یا آبی است ؟ , علائم اختصاری متداول در بیمارستان , پروتکل آميودارون , نحوه گرفتن فشارخون به طرز صحیح ,




»تعداد بازديدها:
»کاربر: Admin

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 15
بازدید کل : 11728
تعداد مطالب : 39
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1